O třech aktuálních variantách jednali v zasedací místnosti primátora města zástupci občanského sdružení Děčínské fórum, CHKO Labské pískovce, CHKO České středohoří, ŘSD, krajského úřadu, vedení města, odborní pracovníci magistrátu, projektanti a zástupci místních dopravců. „Není jednoduché najít společnou řeč se všemi zúčastněnými stranami. Každé řešení se bohužel dotkne někoho z nás, nicméně pro rozvoj města je dopravní napojení na D8 nezbytné,“ řekl František Pelant, primátor města. Z jednání vyplynulo, že bude zpracována studie proveditelnosti na dvě ze tří variant navržených Děčínským fórem. První z navrhovaných možností by vedla po stávající silnici Děčín – Ústí nad Labem, tedy přetrasování silnice I/13 po realizaci Vilsnické a Kladrubské spojky a probíhající realizace silnice Liberec – Hrádek nad Nisou – SRN. Druhá, tzv. zelená varianta zachovává obslužnost Jílového i Děčína a využívá případnou Vilsnickou spojku. Jedná se o obchvatovou variantu, která v podstatě kopíruje variantu údolím Chrochvického potoka. Vedena je však v mnohem větší vzdálenosti od navrhované trasy ŘSD. Všechny varianty Děčínského fóra nejsou technicky zpracovány, jsou pouze ve fázi návrhu.
Jedna z posledních variant, se kterou přišlo Ředitelství silnic a dálnic, by měla vést tunelem v Pastýřské stěně a následně téměř třicet metrů vysokým mostem nad údolím Jílovského potoka. Druhá varianta by vedla dopravu z Děčína údolím Chrochvického potoka, minout by měla Horní Oldřichov a zamířit k dálnici. Pro vedení města jsou obě varianty nepřípustné. „Neumím si představit, že by do centra města na dohled zámku jezdilo denně takové množství aut, z velké části kamionů,“ řekl Pavel Sinko, náměstek primátora. Vedení města se klaní k variantě Chrochvického potoka.
Vhodnou trasu pro stavbu dálničního přivaděče hledají odborníci už od sedmdesátých let minulého století. V Děčíně se kumuluje několik problémů najednou. Leží v blízkosti chráněné krajinné oblasti a ke stavbě je třeba souhlas ochranářů. Členitý terén vyžaduje náročnější a tím a dražší stavbu. Navíc rozložení města nenabízí žádnou variantu, která by se vyhnula všem obydleným částem. Každá z variant tak byla spjata i s peticemi a aktivitami různých občanských sdružení. Případnou výstavbu dálničního přivaděče bude plně hradit a řešit stát.