Co to znamená pro cestující?
Úsek Hlavní nádraží – Myslbekova
Linky č. 201, 202, 204, 207, 208, 209, 212, 214, 229, 232, 233, 237 ze zastávky Hlavní nádraží směr Myslbekova budou vedeny po objízdné trase přes Nový most bez obsluhování zastávky Tyršův most, Tyršova, Masarykovo náměstí do zastávky Myslbekova.
Linka č. 216 ze zastávky Hlavní nádraží směr Zámek do zastávky parkoviště a dále po objízdné trase přes Nový most bez obsluhování zastávky Tyršův most, Tyršova, Masarykovo náměstí, Myslbekova do zastávky Zámek.
Linka č. 210 ze zastávky Hlavní nádraží směr Jalůvčí, Maxičky bude vedena po objízdné trase přes Nový most bez obsluhování zastávky Tyršův most, ale s obsluhou zastávky Myslbekova, Masarykovo náměstí, Tyršova.
Úsek Myslbekova – Hlavní nádraží
Linky č. 201, 202, 204, 207, 208, 209, 212, 214, 229, 232, 233, 237 ze zastávky Myslbekova směr Hlavní nádraží budou vedeny po objízdné trase přes Nový most bez obsluhování zastávky Masarykovo náměstí, Tyršova, Labské nábřeží do zastávky Hlavní nádraží.
Linka č. 216 ze zastávky Zámek směr Zoo bude vedena po objízdné trase přes Nový most bez obsluhování zastávky Myslbekova, Masarykovo náměstí, Tyršova, Labské nábřeží do zastávky parkoviště a dále přes Hlavní nádraží do zastávky Zoo.
Linka č. 210 ze zastávky U mostu směr Hlavní nádraží bude vedena po objízdné trase přes Nový most bez obsluhování zastávky Labské nábřeží, ale s obsluhou zastávek Tyršova, Masarykovo náměstí, Myslbekova do zastávky Hlavní nádraží.
Zelené autobusy (krajský dopravce) nebudou na zastávku Myslbekova zajíždět vůbec; tyto autobusy budou stavět u rybníka a poté pokračovat buď na Kamenickou ulici nebo na Nový most.
Pěší přes nábřeží mohou
Labské nábřeží zůstane dále průchozí pro pěší, město tu navíc využívá uzávěrky k předláždění chodníku. Via ferrata na Pastýřskou stěnu je také přístupná. Kromě toho město nechá opravit povrch na Tyršově ulici včetně zálivů pro autobusy.
„My se samozřejmě snažíme ovlivňovat stavební akce na území města, které jsou financovány z jiných zdrojů, než je městský rozpočet, co do návaznosti. Takže například na nábřeží rekonstrukce probíhá směrem od ferraty a to proto, aby byla ferrata pro turistickou sezonu a chodce bez problému přístupná. Je to koncipováno tak, aby byl co nejméně narušený turistický ruch ve městě a zároveň, aby při této uzavírce mohlo město předláždit chodníky, vyměnit mostní závěr a opravit zastávky na Tyršově ulici a náměstí,“ říká náměstek primátora Tomáš Brčák.
„Podmokelské nábřeží, v minulosti „výkladní skříň“ města, bylo dlouhou dobu místem, kam nikdo, kdo nemusel, nešel. Vše se změnilo s ferratou, která na tuto luxusní lokaci přilákala více lidí a také služby související s cestovním ruchem. Je to místo, které si zaslouží žít, a to zejména v době, kdy je na nábřeží nepoznaný klid: není zde automobilová doprava. Kvůli uzavírce pro autobusy, které budou jezdit přes Nový most, se najednou objevuje nový pohled. Pěší chůze po Děčíně, která bude ve svém důsledku určitě do konce prázdnin nejrychlejším způsobem dopravy mezi oběma částmi města. To, co autem přes Nový most pojedete 20-30 minut, pěšky zařídíte za 15. Cesta z Masarykova na Mírové náměstí bude nejrychlejší pěšky, na kole či na koloběžce,“ upozorňuje podnikatelka Jana Víchová.