Parkovací karty
Rada města v úterý rozhodla o prodloužení termínu platnosti vydaných parkovacích karet, a to o 25 dní. Pokud si tedy vlastník karty zakoupí parkovací kartu na rok 2021, uhradí cenu za 11 měsíců. Ten, kdo měl parkovací kartu zakoupenou na druhé čtvrtletí letošního roku, a bude si kupovat na další čtvrtletí, zaplatí za dva měsíce, nikoliv za tři.
„Vnímáme, že se během nouzového stavu parkovalo z nařízení vlády v ulicích města zadarmo, proto tímto způsobem podpoříme ty, kteří si parkovné předplatili pořízením karty, zatímco ostatní parkovali zadarmo,“ vysvětlil rozhodnutí rady města primátor Jaroslav Hrouda.
Parkovné se z nařízení vlády České republiky neplatilo od 2. do 27. dubna.
Odložení nájemného
Lidé či podnikatelé, kteří mají od města pronajaté nebytové prostory, nemusí nyní platit nájemné a služby za období od 12. března do 17. května 2020. Placení mohou odložit do 30. listopadu 2020 v případě, že o odkad požádají do 30. června.
Rada města současně doporučila ředitelům příspěvkových organizací města – a také dalším subjektům, kteří spravují majetek města – aby postupovali stejně čili aby nájemcům umožnili zaplatit nájemné později, opět až do konce listopadu.
Odpuštění penále a další pomoc
Vedení města již před několika týdny rozhodlo, že lidé mohou například odložit první splátku místního poplatku ze psů až do 31. srpna 2020, podnikatelům pro letošní rok pak město zcela odpustilo poplatek za takzvané „předzahrádky“. Dále pak rada města svým rozhodnutím prodloužila ubytovatelům splatnost místního poplatku z ubytování s tím, že peníze, vybrané na začátku roku od turistů, mohou využít pro překlenutí nelehkého období a zaplatit později, aniž by jim hrozilo penále.
Podpora cestovního ruchu
Vedení Děčína ještě letos počítá i s nepřímou podporou podnikání. „Chceme, aby do Děčína přijíždělo postupně co nejvíce turistů, což je pro podnikatele velice důležité,“ vysvětluje Jaroslav Hrouda s tím, že město bude investovat do propagace města jako zajímavého turistického cíle. V současné době proto probíhá příprava velké propagační kampaně.