|
Název projektu | Oprava mostu DC-008P v ul. Čsl. Armády přes vlečku ČD |
Registrační číslo projektu | |
Webové stránky projektu | - |
Kontaktní informace | Ing. Šárka Kalivodová - projektový manažer |
Další informace | |
Informace o programu | Jedná se o mostní objekt nad železniční tratí využívaný především pro nákladní dopravu ve směru na Loubí a Prostřední Žleb. Jedná se o most silniční s jednostranným chodníkem pro pěší, který spojuje místní komunikace ul. Sládkova, DC I a Wolkerova, DC II. Na mostním objektu byly pravidelně prováděny mostní prohlídky, kde jsou konstatovány závady - zesílení klenby, obnova izolace, výměna mostního svršku, spárování opěr, křídel a klenby. Sanace trhlin. Přespárování a přezdění parapetní zdi. |
Obsah projektu | Oprava spočívá v očištění celé kamenné konstrukce mostního objektu regulovaným tlakem vody rýžovými kartáči od depozitu nesoudržného spárování, při čištění budou odstraněny stopy po kouřových zplodinách od provozu na železniční trati. Následně dojde k hloubkovému vyčištění spár. Narušené profilované kameny budou při menším rozsahu poškození opraveny umělým kamenem. Rozsáhle narušené profilované prvky budou doplněny kamennou plombou. Doplněná a opravená budou jen ta poškození, která znemožňují odvod srážkové vody nebo jsou rozsáhlá, a proto zásadně degradují vzhled stavby. Bude-li nutné doplnit některé chybějící kamenné prvky, budou nové prvky s identickými materiálovými, tvarovými i rozměrovými kopiemi chybějících. Dále bude provedený odkop pro provedení rubové železobetonové obetonávky, vrstva betonu bude se stávající klenbou propojena vlepovanými trny. Na rubovou stranu obetonávky bude proveden nový hydroizolační systém z natavovaných pásů, které budou zataženy až pod rubovou drenáž. Rubová drenáž bude provedena na obou koncích rubové obetonávky. Drenáž bude vyústěna skrz čelní zídku, kde bude proveden nový prostup. Hydroizolace bude ochráněná geotextílií. Následně se počítá s přezděním kamenných desek parapetních zdí, které jsou značně posunuty nebo jsou pootočeny kořenovým systémem vrostlých stromů do mostní konstrukce. Spárovací hmota bude po vyčištění spár zatlačena hluboko do spár. Zlepšením technických parametrů dojde k růstu bezpečnosti na mostní konstrukci. |
Cíl projektu | Oprava mostu. |
Rozpočet |
Předpokládané celkové náklady: 3.870.855,- Kč. |
Termín realizace | Rok 2020 |