Pro dobrotu na žebrotu
Vánoce by měly být časem klidu a pohody, kdy nemusíte řešit nic jiného, než cukroví a nákup dárků pro své nejbližší. Někdy jsou ale okolnosti, které vás z adventní atmosféry nepříjemně vytrhnou. Stejně tak se to stalo paní J., která před lety dovolila kamarádce, aby si na její účet poslala peníze z půjčky a tím to všechno začalo…
Loni před Vánoci přišel paní J. dopis ze soudu. Soud se tázal, zda „souhlasí s návrhem žalobce na záměnu účastníka řízení na straně žalované“. Pro paní J. to byl šok. V první chvíli vůbec netušila, o co se jedná, pak pochopila, že jde o dluh. Soud ji jednoduše informoval o tom, že pokud se nevyjádří ve stanovené lhůtě, soud má za to, že souhlasí s tím, že dluh její kamarádky bude vymáhán po ní.
Paní J. se nejprve pokusila bránit sama a k danému usnesení podat vyjádření, ale chyběly mu podstatné náležitosti a paní J. byla vyzvána, aby ve lhůtě 8 dnů vyjádření doplnila.
V této chvíli se paní J. obrátila na naši občanskou poradnu, abychom jí pomohli. Vzhledem k tomu, že šlo o několik let starou záležitost, paní J. už si nepamatovala a ani nebyla vědoma toho, že by měla nějaké informace o půjčce. Začala pro nás doslova detektivní práce v krátké 8denní lhůtě. Poradce paní J. poslal k příslušnému soudu, aby nahlédla do spisu a ofotila všechny dokumenty. Soudní spis obsahoval více jak 50 listů papíru a s tím už si málokterý běžný „smrtelník“ poradí.
Stres v předvánočním období
Srdečně Vás zveme na přednášku o tom, jak prakticky zvládat stres. Přednáší Mgr. Ing. Danuše Bednářová. Přednáškou bude zahájen osvětový týden organizací poskytujících podporu lidem v náročných životních situacích. 6.11. od 17.00-Přednáškový sál.
Pobočka Poradny pro občanství/Občanská a lidská práva se přestěhovala
Pobočka Poradny pro občanství/Občanská a lidská práva se přestěhovala
Poradna pro občanství/Občanská a lidská práva poskytuje v Děčíně registrované sociální služby terénní programy a sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi již od roku 2010. Od 1.8.2023 jsme naši pobočku přestěhovali, nově nás v Děčíně najdete na adrese v ulici Lázeňská 1268/12 ve druhém patře. Ambulantní den zůstává stejný, tj. každý čtvrtek od 8-16 hodin nás naleznete v nových prostorách.
V rámci poskytovaných služeb se snažíme posilovat samostatnou odpovědnost klientů, minimalizovat dopady rizikového způsobu života, podporovat sociální integraci, hájit oprávněné zájmy klientů, kteří nemají dostatek kompetencí, aby to zvládli sami, a to na pobočkách a zejména v přirozeném prostředí klientů (doma, na ulici, v parku, u nádraží apod.). Naše služby jsou ojedinělé v tom, že stavíme na spolupráci klienta, sociálního pracovníka a právníka a tento „tandem“ v praxi skvěle funguje. Součástí služeb jsou zejména doprovody klientů do různých institucí, což navodí u klienta pocit bezpečí, klient se učí správným vzorcům jednání od pracovníka, pracovník dopomůže při komunikaci s úředníky, kteří s klienty mohou mluvit příliš odborně a složitě. Spolupracujeme například s Úřadem práce ČR, OSSZ, lékaři, PPP, SPC, školami, PMS, pojišťovnami, poskytovateli energií apod.
Prakticky to znamená, že podporujeme naše klienty v oblastech:
• bydlení (hledání nového bydlení, řešení problémů ve stávajícím bydlení a tím zajištění setrvání v něm, dopomoc s komunikací s majiteli bytů, doprovody na prohlídky, hájení práv klientů – právo na řádné vyúčtování služeb, zajištění vhodných podmínek k bydlení)
• zaměstnání (hledání zaměstnání skrze inzeráty, úřad práce, nácvik pracovních pohovorů, telefonických hovorů potenciálnímu zaměstnavateli, poskytování pracovně právního poradenství, podpora klienta v případech neplnění povinností zaměstnavatele – nevyplacená mzda, neuznání pracovního úrazu, jiné rozpory)
• dluhy (poskytování odborného dluhového poradenství – řešení exekucí, posouzení možnosti insolvence a příprava podkladů, komunikace s věřiteli, sepsání odporů, námitek, vyjádření, žádostí a splátkové kalendáře apod.)
• zvýšení finanční gramotnosti (tvorba rodinného rozpočtu, prioritní platby, možnosti zvýšení příjmu)
• sociální dávky, důchody (podpora při vyplňování formulářů, doporučení vhodné dávky v případě nastalé životní situace, pomoc s řešením obtíží s příspěvkem na péči, příspěvkem na bydlení ad. – odvolání, vyjádření)
• doklady apod. (zajištění registrací u lékařů, prohlídek u odborných lékařů, zajištění kartiček zdravotního pojištění, rodných listů, občanských průkazů, potvrzení o přechodném pobytu)
Plánujete si pořídit ojetý vůz? Pozor na exekuce!
S vidinou úspory si koupili automobil od původního majitele a poté přišel šok. Zakoupený automobil jim zabavil exekutor.
V poslední době se na naší Dluhovou poradnu v Děčíně opakovaně obrací klienti s dotazem, zda má exekutor právo jim zabavit automobil, který si poctivě koupili. Bohužel ve většině případů má. Říkáte si, jak je to možné?
Nákup ojetých vozů s sebou přináší celou řadu nástrah, před kterými by se kupující měli mít na pozoru. Od technické stránky (stočený tachometr, technický stav vozidla) až po právní stav vozu. Právě u právního stavu vozu vnímáme značné riziko.
Jedná se především o skutečnost, kdy je na majitele vozu (prodávajícího) vedená exekuce. V takovém případě prodávající nesmí nijak nakládat se svým majetkem, tedy jej nesmí prodat. V okamžiku, kdy tak prodávající učiní a exekutor to zjistí, navrhne relativní neplatnost kupní smlouvy a ve většině případů kupujícího vyzve k vydání věci. Kupující se v tomto okamžiku ocitne bez peněz i bez auta a mnohdy mu nezbyde nic jiného než peníze za automobil, po již zadluženém prodávajícím, vymáhat.
Jak takovému riziku můžete předejít? Ještě před podpisem kupní smlouvy si prodávajícího prověřte a nechte si na jeho osobu vystavit Výpis z Centrální evidence exekucí. Stačí vám k tomu pouze rodné číslo prodávajícího. Výpis vám vystaví na kterékoliv pobočce České pošty, na které se nachází Czech Point - kontaktní místo státní správy, za 50,- Kč nebo online na https://www.ceecr.cz/ za 60,- Kč.
Kromě exekucí vedených na prodávajícího je nutné si také ohlídat, aby ve lhůtě 10 pracovních dnů došlo k zápisu změny vlastníka silničního vozidla v registru silničních vozidel.
Řešíte stejnou nebo podobnou situaci? Neváhejte se obrátit na naši poradnu: Dluhová poradna Brzy bez dluhů na Teplické ulici 27/29, Děčín 4, tel.: 773 771 860, e-mail: dluhy@chsd.cz. Autor článku: Ing. Klára Richterová
Výběrové řízení na pozici ekonom/ka, ZŠ Želenice
Základní škola a Mateřská škola Děčín VI, Školní 1544/5, příspěvková organizace se sídlem Školní 1544/5, 405 02 Děčín VI vypisuje výběrové řízení na pozici ekonoma/ky školy.
Druh práce: ekonom školy, účetní, hospodářka, správce majetku, správce rozpočtu, vedení
projektů.
Místo výkonu práce: Školní 1544/5, Děčín VI
Platová třída: 10. třída
Pracovní poměr: na dobu neurčitou se zkušební lhůtou 3 měsíce
Termín nástupu: 1. 7. 2022
Předpokládaný termín výběrového řízení: 10.5. 2023 od 10,30 hodin
___________________________________________________________________________
Požadavky zaměstnavatele:
▪ VŠ, popř. SŠ vzdělání s ekonomickým zaměřením,
▪ znalost účetnictví příspěvkové organizace (znalost zákona o účetnictví),
▪ dobré komunikační schopnosti a příjemné vystupování,
▪ u cizích státních příslušníků výborná znalost českého jazyka;
▪ schopnost rychlé orientace v nové problematice, schopnost učit se novým věcem,
▪ uživatelská znalost práce na PC,
▪ časová flexibilita,
▪ vysoké pracovní nasazení, organizační a rozhodovací schopnosti,
▪ samostatnost, spolehlivost, pečlivost, seriózní vystupování,
▪ odolnost vůči stresu.
Uvítáme:
▪ praxe v oboru,
▪ znalost problematiky školského zařízení,
▪ práce v programu VEMA.
Nabízíme:
▪ náročnou, ale zajímavou práci v profesionálním kolektivu
▪ zaměstnanecké benefity (obědy, služební telefon, čerpání z fondu FKSP dle směrnic školy),
▪ vlastní kancelář,
▪ možnost vzdělávat se v oboru,
▪ možnost flexibilní pracovní doby.
Náplň práce:
▪ zajištění komplexního zpracování účetní agendy organizace zpracování dokladů,
▪ posoudit jako správce rozpočtu a účetní, připravovanou operaci z hledisek stanovených Směrnicí k provádění vnitřní kontroly, provést průběžnou a následnou kontrolu,
▪ připravovat podklady pro sestavování rozpočtu organizace,
▪ zajištění bankovního styku,
▪ sledovat a pravidelně vyhodnocovat čerpání přidělených finančních prostředků,
▪ ředitelce školy periodicky (1x za měsíc) předkládat přehled o stavu hospodaření školy,
▪ spravovat účetní a pedagogický archiv, vést archivní knihu,
▪ zodpovídat za archivaci a skartaci dokladů,
▪ vést evidenci majetku školy,
▪ ve spolupráci se zástupem ředitele vést a koordinovat inventarizační práce,
▪ zpracovávat podklady pro hospodářské smlouvy,
▪ řídit, organizovat a kontrolovat práci mzdové účetní, hospodářky školní jídelny, pokladní školy,
▪ kontrolovat mzdové podklady včetně zaúčtování.
Bližší informace k obsahu práce Vám podá Mgr. Bc. Jaroslava Cvejnová, ředitelka školy nebo Mgr. Ivana Křivohlavá, zástupce ředitelky, telefonní kontakt: 775 865 666.
Uzávěrka přihlášek je 2. 5. 2023 ve 12:00 hodin (v této lhůtě musí být přihláška doručena do Základní školy a Mateřské školy Děčín VI, Školní 1544/5, příspěvkové organizace, Školní 1544/5 405 02 Děčín VI – hlavní budova školy, obálku označit „VŘ - ekonom školy Základní škola a Mateřské škola Děčín VI, Školní 1544/5, příspěvková organizace – NEOTVÍRAT“.
Náležitostí přihlášky jsou:
▪ jméno, příjmení, titul zájemce,
▪ datum a místo narození zájemce,
▪ státní příslušnost, místo trvalého pobytu zájemce, číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
▪ uvedení telefonického a případně elektronického kontaktu,
▪ datum a podpis zájemce.
K přihlášce připojte:
▪ motivační dopis,
▪ strukturovaný životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech,
▪ výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (nelze nahradit čestným prohlášením, ani kopií žádosti o výpis z evidence Rejstříku trestů s datem podání žádosti); u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem (pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením,
▪ ověřené kopie dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání.
Přihlášky v písemné podobě s požadovanými doklady zasílejte na adresu:
Základní škola a Mateřské škola Děčín VI, Školní 1544/5, příspěvková organizace
Školní 1544/5, 40502 Děčín VI
Přihlášky zasílejte se všemi požadovanými náležitostmi a přílohami. Bez nich nebude Vaše přihláška úplná a nebude zahrnuta do výběru uchazečů.
Po ukončení výběrového řízení Vám budou Vaše doklady zaslány zpět.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu.