Hodnocení EIA na „přivaděč“ bylo před třemi roky vráceno pro řadu nedostatků, zejména byl reklamován chybějící geologický a biologický průzkum. Upravené hodnocení EIA je v současnosti prováděno na tři varianty: Chrochvickou, Pastýřskou a Malšovickou. Hodnocení dosavadních výsledků úpravy dokumentace EIA provedl zástupce zpracovatele firmy EIAServis s.r.o., zástupce zpracovatele technické dokumentace stavby firmy Valbek s.r.o. popsal problematiku realizace jednotlivých variant.
Zástupci Děčína informovali o přijatých usneseních zastupitelstva města, kde jedno odmítá variantu Pastýřská a druhé vyjadřuje podporu variantě Chrochvická. Dále zástupci města uvedli, že varianta Chrochvická je uvedena v návrhu územního plánu Děčína a dalších obcí, je konformní se Zásadami územního rozvoje Ústeckého kraje, je na ni provedeno strategické hodnocení koncepcí vlivu na životní prostředí SEA a je stavbou ve veřejném zájmu. Oproti tomu je Malšovická varianta odmítána Zastupitelstvem obce Malšovice, v Zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje není uvedena a není ani v Územním plánu obce Malšovice a technicky je velmi obtížně realizovatelná.
Pro MD je stávající stav a způsob napojení města Děčína na dálnici D8 nepřijatelný, stejně tak jako úvahy o přesunu veškeré zátěže směrem k D8 od města Děčína na silnici I/62 podle Labe. Jako jediná reálně proveditelná se ve všech ohledech jeví Chrochvická varianta. Pro ni hovoří i objem odvedené dopravy z komunikace po Teplické ulici, kdy by varianta Malšovická odvedla jen 35 % dopravní zátěže, varianta Chrochvická naopak až 70 % dopravy.
Termín odevzdání hodnocení EIA je konec roku 2021. V této souvislosti je pozitivní, že je konečně snad možné po více než 20 letech eskapád a zvratů posunout tento projekt pro Děčín nezbytně nutné komunikace, která by pomohla odlehčit dopravou neúnosně zatížené částí města do dalších fází přípravy stavby.
Ing. Jiří Aster, náměstek, primátora pro dopravu