„Rekonstrukci zahájíme na základě sledování stavu pozemní komunikace a provedeného diagnostického průzkumu, které jasně ukázaly nevyhovující stav vozovky, jenž je třeba opravit,“ uvedla mluvčí ŘSD Dana Zikešová s tím, že původně měla rekonstrukce povrchů začít 4. října. Došlo ale k prodlení. Práce podle mluvčí začnou ihned po podepsání smlouvy se zhotovitelem, tedy zhruba v polovině října. Trvat mají do konce října.
Pro řidiče to znamená, že v úseku, který se bude opravovat, bude doprava řízena semafory. V den pokládky finálního povrchu u výjezdů ze sídliště ale bude daný
úsek zcela uzavřený, místní lidé tak budou muset použít jako objízdnou trasu ulici Na Pěšině. Ta bude proto průjezdná obousměrně, bude tedy potřeba krátkodobě vyparkovat veškerá auta. Pokládka finálního povrchu u výjezdů má trvat vždy den, maximálně dva. Město Děčín tlačí na ŘSD také kvůli úseku silnice I/13 od Ovčího můstku k odbočce na Bělou. Je tady totiž utržená krajnice, navíc je to místo častých dopravních nehod.
„Byli bychom rádi, kdyby ŘSD tento úsek řešilo komplexně, nejlépe rozšířením silnice v úseku cca 400 metrů a vybudování opěrné zdi. Úsek by se tak stal bezpečnější,“ říká náměstek primátora pro dopravu Jiří Aster.
ŘSD současně již pět týdnů provádí v Děčíně opravu na jižní části Nového mostu. Proběhlo zde broušení, brokování a injektáž mostovky. Probíhají kotevní a pečetící nátěry, strojní pokládka. Více poničená je severní část mostu, proto se ŘSD nyní na podzim rozhodlo opravit nejprve jižní stranu, protože je vyšší pravděpodobnost, že se vše stihne do zimního počasí. Severní část mostu se bude rekonstruovat na jaře.