Město tentokrát pořídilo místo těžkého ocelového lana speciální nylonové námořní lano. To plave na vodě a jeho výměna je tedy jednodušší než v minulosti, kdy muselo být lano měněno za pomoci remorkéru. Tentokrát stačil malý člun a dva dobrovolní hasiči z Horního Žlebu.
„Manipulace s tímto lanem je výborná, sto metrů lana váží pouhých třicet kilo, navíc snese veškeré povětrnostní podmínky. Předchozí lano mělo omezenou životnost,“ popsal František Andrle, který si přívoz od města pronajal a provozuje ho.
Přívoz v Dolním Žlebu, který je nejsevernějším a nejníže položeným přívozem v Česku, využívají místní lidé, turisté či zásobování. V provozu je celoročně v případě, že hladina nepřesáhne 3,10 metrů. Nyní je hladina vyšší, přívoz tak i po výměně lana zůstává mimo provoz.