Termíny splatnosti poplatku ze psů stanoví obecně závazná vyhláška č. 7/2010. Poplatek ve dvou splátkách hradí pouze poplatníci, jejichž roční poplatková povinnost činí více než 400 Kč.
Složenky na poplatek ze psů již byly prostřednictvím České pošty rozeslány. Pokud poplatník složenku z jakéhokoliv důvodu neobdrží, není toto důvodem nezaplacení poplatku ve lhůtě stanovené vyhláškou.
Současně upozorňujeme, že dojde-li u poplatníka ke změně údajů uvedených v ohlášení k poplatku, je poplatník povinen tuto změnu oznámit odboru ekonomickému magistrátu nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy tato skutečnost nastala. Toto se týká zejména povinnosti ohlásit ukončení poplatkové povinnosti z důvodu uhynutí psa, předání psa jinému majiteli atp. Za porušení této povinnosti může správce poplatku uložit pokutu dle daňového řádu. V případě nezaplacení poplatku v termínu stanoveném vyhláškou může být zvýšena poplatková povinnost až na trojnásobek částky včas nezaplacené.
S případnými dotazy k placení poplatku se občané mohou obracet na odd. správy daní a poplatků odboru ekonomického magistrátu (paní Šárka Vepřovská, tel.č. 412593413, e-mail: sarka.veprovska@mmdecin.cz).