Senior klub Leden
Školení pro žadatele do dotačního programu „Podpora oblasti sociálních věcí a podpora rodiny v roce 2024“
Příjem žádostí o dotaci pro rok 2024 nově probíhá elektronicky prostřednictvím Portálu občana. Školení pro žadatele do dotačního programu ,,Podpora oblasti sociálních věcí a podpora rodiny v roce 2024" se uskuteční 8. ledna 2024 od 10.00 hodin v zasedací místnosti A6 (ul. Raisova, 2. patro)
Pro dobrotu na žebrotu
Vánoce by měly být časem klidu a pohody, kdy nemusíte řešit nic jiného, než cukroví a nákup dárků pro své nejbližší. Někdy jsou ale okolnosti, které vás z adventní atmosféry nepříjemně vytrhnou. Stejně tak se to stalo paní J., která před lety dovolila kamarádce, aby si na její účet poslala peníze z půjčky a tím to všechno začalo…
Loni před Vánoci přišel paní J. dopis ze soudu. Soud se tázal, zda „souhlasí s návrhem žalobce na záměnu účastníka řízení na straně žalované“. Pro paní J. to byl šok. V první chvíli vůbec netušila, o co se jedná, pak pochopila, že jde o dluh. Soud ji jednoduše informoval o tom, že pokud se nevyjádří ve stanovené lhůtě, soud má za to, že souhlasí s tím, že dluh její kamarádky bude vymáhán po ní.
Paní J. se nejprve pokusila bránit sama a k danému usnesení podat vyjádření, ale chyběly mu podstatné náležitosti a paní J. byla vyzvána, aby ve lhůtě 8 dnů vyjádření doplnila.
V této chvíli se paní J. obrátila na naši občanskou poradnu, abychom jí pomohli. Vzhledem k tomu, že šlo o několik let starou záležitost, paní J. už si nepamatovala a ani nebyla vědoma toho, že by měla nějaké informace o půjčce. Začala pro nás doslova detektivní práce v krátké 8denní lhůtě. Poradce paní J. poslal k příslušnému soudu, aby nahlédla do spisu a ofotila všechny dokumenty. Soudní spis obsahoval více jak 50 listů papíru a s tím už si málokterý běžný „smrtelník“ poradí.
Stres v předvánočním období
Srdečně Vás zveme na přednášku o tom, jak prakticky zvládat stres. Přednáší Mgr. Ing. Danuše Bednářová. Přednáškou bude zahájen osvětový týden organizací poskytujících podporu lidem v náročných životních situacích. 6.11. od 17.00-Přednáškový sál.
Halloween párty a lampiónový průvod
Rákosníček Děčín Vás zve na párty a lampionový průvod, ale také na podzimní příměstský tábor. Půjde se tam po stopách dinosarů a to 26.-27.10.
Pobočka Poradny pro občanství/Občanská a lidská práva se přestěhovala
Pobočka Poradny pro občanství/Občanská a lidská práva se přestěhovala
Poradna pro občanství/Občanská a lidská práva poskytuje v Děčíně registrované sociální služby terénní programy a sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi již od roku 2010. Od 1.8.2023 jsme naši pobočku přestěhovali, nově nás v Děčíně najdete na adrese v ulici Lázeňská 1268/12 ve druhém patře. Ambulantní den zůstává stejný, tj. každý čtvrtek od 8-16 hodin nás naleznete v nových prostorách.
V rámci poskytovaných služeb se snažíme posilovat samostatnou odpovědnost klientů, minimalizovat dopady rizikového způsobu života, podporovat sociální integraci, hájit oprávněné zájmy klientů, kteří nemají dostatek kompetencí, aby to zvládli sami, a to na pobočkách a zejména v přirozeném prostředí klientů (doma, na ulici, v parku, u nádraží apod.). Naše služby jsou ojedinělé v tom, že stavíme na spolupráci klienta, sociálního pracovníka a právníka a tento „tandem“ v praxi skvěle funguje. Součástí služeb jsou zejména doprovody klientů do různých institucí, což navodí u klienta pocit bezpečí, klient se učí správným vzorcům jednání od pracovníka, pracovník dopomůže při komunikaci s úředníky, kteří s klienty mohou mluvit příliš odborně a složitě. Spolupracujeme například s Úřadem práce ČR, OSSZ, lékaři, PPP, SPC, školami, PMS, pojišťovnami, poskytovateli energií apod.
Prakticky to znamená, že podporujeme naše klienty v oblastech:
• bydlení (hledání nového bydlení, řešení problémů ve stávajícím bydlení a tím zajištění setrvání v něm, dopomoc s komunikací s majiteli bytů, doprovody na prohlídky, hájení práv klientů – právo na řádné vyúčtování služeb, zajištění vhodných podmínek k bydlení)
• zaměstnání (hledání zaměstnání skrze inzeráty, úřad práce, nácvik pracovních pohovorů, telefonických hovorů potenciálnímu zaměstnavateli, poskytování pracovně právního poradenství, podpora klienta v případech neplnění povinností zaměstnavatele – nevyplacená mzda, neuznání pracovního úrazu, jiné rozpory)
• dluhy (poskytování odborného dluhového poradenství – řešení exekucí, posouzení možnosti insolvence a příprava podkladů, komunikace s věřiteli, sepsání odporů, námitek, vyjádření, žádostí a splátkové kalendáře apod.)
• zvýšení finanční gramotnosti (tvorba rodinného rozpočtu, prioritní platby, možnosti zvýšení příjmu)
• sociální dávky, důchody (podpora při vyplňování formulářů, doporučení vhodné dávky v případě nastalé životní situace, pomoc s řešením obtíží s příspěvkem na péči, příspěvkem na bydlení ad. – odvolání, vyjádření)
• doklady apod. (zajištění registrací u lékařů, prohlídek u odborných lékařů, zajištění kartiček zdravotního pojištění, rodných listů, občanských průkazů, potvrzení o přechodném pobytu)