mobilni rozhlas
06.01.2014 - 16:17

Aktivity pracovní skupiny rozvoj k 31.12.2013

Autor:

Pracovní skupina (dále jen PS) Rozvoj má ke dni 31. 12. 2013 cca 8 aktivních členů, což jsou převážně odborníci z řad jednotlivých odborů magistrátu, Okresní hospodářské komory Děčín, Policie ČR, Agentury CzechInvest, zástupců různých sdružení a politických zástupců města. Na práci skupiny se externě podílí i širší odborná skupina lidí složená např. ze zástupců Děčínské koalice pro pěší a cyklistickou dopravu, Svazu pro tělesně postižené, zástupců ČVUT a dalších odborných firem a neziskových organizací či jednotlivých „hostů“.
Pracovní skupina se sešla do 31. 12. 2013 již šestnáctkrát a na svých pracovních schůzkách, od polsední předešlé zprávy k červnu 2013, řešila následující:

Dalším důležitým výstupem práce PS Rozvoj je definice cílů v jednotlivých oblastech, které v sobě zahrnují jak priority, tak možnost budoucího řešení specifických problémů města. Při výběru cílů pracovní skupinu vedl zástupce Českého centra fundraisingu a výstupem bylo následující uspořádání priorit.

1.    Komunikace a sítě
1.1.    je vybudováno napojení na dálnici a jsou postaveny průtahové komunikace
1.2.    je vybudováno zasíťování v okrajových částech města podle hotové a schválené projektové dokumentace
1.3.    je vybudována infrastruktura pro rozvoj cyklistické dopravy (dálkové pro turisty i místní, tzn. ve městě)
1.4.    je vybudována infrastruktura pro celoroční splavnost Labe

2.    Integrovaná doprava
2.1.    je nastaven a zaveden návazný systém integrované dopravy v celém regionu Děčínsko, zahrnující silniční, železniční, lodní, cyklistickou i pěší dopravu

3.    A. Cestovní ruch
3.A.1     je zásadně vylepšen vzhled středu města, aby byl reprezentativní a budil dobrý první dojem (Podmokly – vlakové a autobusové nádraží a Děčín I – přístav, příjezd od dálkové cyklotrasy)
3.A.2.     Je vybudováno zázemí a doplňkové služby pro cykloturistiku s cílem vytvořit s Děčína vyhledávaný uzel mezinárodních cyklotras a umožněn rozvoj kvalitních služeb a zázemí i pro ostatní typy turistiky

3.    B. Veřejně prospěšné stavby a občanská vybavenost
3.B.1    je oživena/nově využívána Bažantnice a sportoviště u zimního stadionu
3.B.2    je vybudováno vhodné dopravní hřiště
3.B.3    jsou vytvořené podmínky a vybudováno zázemí pro koupání v přírodních tocích
Labe a Ploučnice)

4.    Brownfields
4.1.    je zpracována realizovatelná koncepce rozvoje a využití brownfields na Děčínsku.
4.2.    Město Děčín podporuje a aktivně nabízí spolupráci na projektech brownfields s ostatními partnery s cílem vytvořit pracovní příležitosti a především udržet mladé vzdělané lidi ve městě.

5.    Průřezové téma
5.1.  vedení města Děčín zajistí prostředí, ve kterém se nahodile nemění dobře zvolené priority v rámci schválených plánů a rozpočtů.

V průběhu letních prázdnin 2013 byly SWOT analýzy uveřejněny a obyvatelé města měli možnost tyto analýzy obodovat a tím stanovit priority v rozvoji města ze svého pohledu. Výsledkem bylo následující:
v oblasti komunikace a sítě byly veřejností nejčastěji označeny

v silných stránkách:
= atraktivní zázemí města, rozsáhlé území krajinných a přírodně hodnotných oblastí - kvalita bydlení
= dobrá obslužnost osobní dopravy autobusové a vlakové (vč. mezinárodní)
= existence zdroje geotermální energie

v slabých stránkách:
= chybí dálniční přivaděč na D8 a Vilsnická spojka a nová silnice I/13 na Benešov nad Ploučnicí a Českou Lípou (výpadovka na Benešov - Manušice) a kruhové objezdy, je třeba zlepšit průjezdnost Teplické a Benešovské do doby dokončení dálničního přivaděče), dokončení modernizace výpadovky na Hřensko (I/62)
= Děčín má obecně nedostatek parkovacích míst, zejména na sídlištích a v centru města, chybí parkovací domy
= špatná kvalita místních silnic, chodníků, mostků - zejména spojovací most pro pěší mezi Kamenickou a východním nádražím (vybudování cyklotrasy - příležitost)

v příležitostech:
= možnost napojení Děčína na dálniční síť a zlepšení průjezdnosti městem
= možnost využití dotačních titulů pro realizaci záměrů
= možnost vyřešení dopravy v klidu

v hrozbách:
= v případě, že nebude vyřešen dálniční přivaděč a nezlepší se průjezdnost městem, hrozí dopravní kolaps
= v případě, že nebude vyřešena např. dopravní situace v Děčíně, dostavba kanalizační sítě,  apod., dojde ke zhoršení životního prostředí
= nebude-li v základních záměrech města jednotný postup napříč politickým spektrem

v oblasti integrované dopravy byla veřejností nejčastěji označena

v silných stránkách:
= existence sitě MAD vč. zastávek i linkové dopravy
= pro nákladní dopravu je možné využít kombinace dopravy lodní, železniční a silniční
= máme k dispozici několik železničních zastávek na území Děčína

v slabých stránkách:
= u většiny zastávek chybí zálivy
= rozšíření sítě MAD na Chlum, sídliště v Bynově, do Dolního Žlebu
= chybí bezbariérovost u většiny  zastávek MAD

v příležitostech:
= zavedení systému integrované dopravy
= zapojení cyklistické dopravy do integrovaného systému např. formou bikesharingu
= zkvalitnění taxislužby


v hrozbách:
= nedostatek financí
= nerozhodnost vedení (politiků)
= chybějící lobby a nevhodně zvolené priority

v oblasti cestovního ruchu byla veřejností nejčastěji označena

v silných stránkách:
= příznivá geografická poloha
= příroda, skály, rozhledny - dobré podmínky pro turistiku
= Zámek, ZOO

v slabých stránkách:
= vzhled centra města (Tyršova ul. a Prokopa Holého)
= nízká kvalita poskytovaných služeb
= špatný mediální obraz (Šluknovsko)
v příležitostech:
= rozvoj centrálních částí města
= výhodná poloha města
= rozvoj služeb

v hrozbách:
= zvyšující se počet sociálně nepřizpůsobivých obyvatel
= odliv občanů, turistů, specialistů
= nedostatek finančních zdrojů na investice a nízká úroveň poskytovaných služeb/vysoká cena

v oblasti VPS a občanskou vybavenost byla veřejností nejčastěji označena

v silných stránkách:
= existence dostatečného počtu kulturních a vzdělávacích zařízení
= existence hřišť a sportovišť
= existence rozvojových ploch pro bydlení

v slabých stránkách:
= nedostatečná kapacita koupaliště
= chybí lázně
= absence koncepce rozvoje bydlení

v příležitostech:
= možnost využití nepoužívaných a revitalizace stávajících ploch
= možnost využití nebytových prostor
= zpracovat koncepci rozvoje bydlení

v hrozbách:
= zvyšující se počet sociálně nepřizpůsobivých obyvatel
= odliv vzdělaných lidí z města za prací do větších měst nebo ciziny
= nerozhodnost vedení (politiků)


v oblasti brownfields byla veřejností nejčastěji označena

v silných stránkách:
= existence brownfieldů

v slabých stránkách:
= absence fungujícího systému řešení revitalizace území
= limity ve využitelnosti podnikatelských objektů, neexistence průmyslové zóny

v příležitostech:
= revitalizace nevyužitých průmyslových objektů a ploch pro podnikání
= možnost zajištění pracovních příležitostí
= možnost čerpání finančních prostředků z EU a ČR

v hrozbách:
= odliv perspektivních mladých lidí z města
= nezájem podnikatelů
= znehodnocení stávajících brownfieldů


Na dalších jednáních členové PS pracovali s  obodovanými SWOT analýzami, zapracovali připomínky do vytvořených SWOT analýz a následně pokračovali v tvorbě priorit a jejich rozpracování do konkrétních projektových záměrů, a to tvorbou karet priorit a karet záměrů. Vzhledem k tomu, že se některé priority v jednotlivých pracovních skupinách vzájemně prolínají, byly tvořeny společně – jako například „Konkurenceschopnost, dostupná rozvíjející se ekonomika – dostupnost, mobilita“, je výstupem PS podnikání a PS Rozvoj. Tímto procesem došlo k úpravě priorit, a to následovně:

1.    Konkurenceschopná, rozvíjející se ekonomika – dostupnost, mobilita

ZÁMĚRY

1.1    Řešení tranzitní dopravy v Děčíně
1.2    Rozvoj místní dopravy (včetně integrace)
1.3    Využití potenciálu řeky Labe z pohledu dopravy i rekreace
1.4    Rozvoj místní dopravy (včetně integrace)
1.5    Rekonstrukce místních komunikací, mostních objektů a dopravy v klidu
1.6    Modernizace a optimalizace veřejné dopravy a rozšíření MAD vč. výstavby zálivů pro autobusy
1.7    Vybudování vnitroměstských cyklotras a rozvoj cyklistické dopravy, vč. infrastruktury
1.8    Pořízení odbavovacího systému zastávkový systém - město
              výstavba plnící stanice na CNG
1.9    Úprava dílenského zázemí s výstavbou plnící stanice
1.10    Nákup autobusů na CNG

2.    Cestovní ruch – rozpracován do 3 priorit

2.1     Podpora marketingu a kooperace s provozovateli služeb CR
2.2     Rozvoj infrastruktury CR
2.3     Využití kultury a sportu pro rozvoj CR - předáno na odbor školství a kultury


3.    VPS a občanská vybavenost
bude řešena ostatními pracovními skupinami:
-    PS sociální – sociální bydlení, Domov pro seniory
-    PS podnikání- zbývající bytový fond bude řešen
-    areál Bažantnice a rekonstrukce zimního stadionu bude navázán na CR, příp. projednáno s PS školství, stejně jako sportoviště u zimního stadionu a dopravní hřiště.
-    
4.    Rozvoj a podpora nevyužitých ploch a objektů (brownfields) ve městě

ZÁMĚRY

4.1     Analýza stavu brownfields města i soukromých a ekonomický rozbor opatření k přípravě a „vyčištění“                            brownfields
4.2     Vyjasnění priorit města ve věci oborů a marketingu nabídky
4.3    Realizace odstranění zátěží a břemen (Horní Oldřichov)
4.4    Vznik jednoznačného postupu vedení jednání města s investory

Na posledním jednání PS Rozvoj dne 2. 1. 2014 byly priority dále upraveny a po schválení na ŘV budou uveřejněny.

Vypracováno dne 2. 1. 2014


Definice pojmu:
-    brownfields  - termín označující opuštěná území s rozpadajícími se obytnými budovami, nevyužívané dopravní stavby a nefunkční průmyslové zóny.

Počet zobrazení: 18441
Sdílet

Základní údaje

  • Statutární město Děčín
    Magistrát města Děčín
    Ing. Jiří Anděl, CSc.
    primátor města
    Ing. Martin Kříž
    tajemník úřadu
    Budova A1:
    Mírové nám. 1175/5, 405 38 Děčín
    50°46'25.7"N 14°11'44.3"E
    Budova B1:
    28. října 1155/2, 405 02 Děčín I
    50°46'58.5"N 14°12'57.2"E
    IČO: 00261238; DIČ: CZ00261238
    +420 412 593 111
    Úřední hodiny magistrátu
    posta@mmdecin.cz
    Datová schránkadatová schránka
     statutárního města Děčín: x9hbpfn
    Datová schránkadatová schránka
     Magistrátu města Děčín: nj6wxpq
      

Něco málo o Děčínu

47951
obyvatel (r. 2021)
43
průměrný věk
118
rozloha (km²)
35
městských částí
448
ulic
Děčín je nejníže položené město v České republice, ležící na soutoku Labe a Ploučnice. Jeho centrum má nadmořskou výšku 135 metrů. Jedná se o významný říční přístav a důležitou dopravní křižovatku (stýká se zde pět železničních tratí, prochází jím i 1. železniční koridor a několik významných silničních tahů).

Rodáci: spoluzakladatel Sokola prof. Miroslav Tyrš, matematik Johann Radon, topmodelka Karolína Kurková, herci Jiří Bartoška a Jiří Maryško, zpěváci Sámer Issa a Sabina Křováková, sportovci Vladimír Šmicer, Tomáš Kraus a řada dalších osobností.

ISO 9001:2015

SGS Česká RepublikaStatutární město Děčín, Magistrát města Děčín je držitelem certifikátu kvality od mezinárodní firmy SGS se sídlem ve Švýcarsku.

Veřejné zakázky

Člen Platformy odpovědného veřejného zadávání

Město pro byznys

Město pro byznys

Přívětivý úřad

Přívětivý úřad 2019Přívětivý úřad 2023
2. místo
v Ústeckém kraji.
Potvrzeno
Ministerstvem vnitra
České republiky.

Back to top