Rozhodnutí
1 odpověď
Vážený pane,
rozumím Vašemu zájmu o to, aby na trati pokračoval železniční provoz, nerozumím však tomu, že děčínské zastupitele obviňujete z něčeho, na co nemají žádný vliv, pouze názor, který vyjádřili. Pokud byste znal vývoj ohledně Kozí dráhy, věděl byste, že město Děčín se nikdy nesnažilo o pozice provozovatele, natož majitele této železnice. Dokonce i po ukončení pravidelné přepravy v r. 2007 město finančně podpořilo samo turistické a příležitostné jízdy na trati až do roku 2015, kdy byla trať prohlášena za nezpůsobilou provozu. Podotýkám, že město nezavinilo ani neprovozuschopnost, neboť na údržbu a opravy nemá naprosto žádný vliv, a ani zastavení provozu. Dle mých informací Ústecký kraj přestal objednávat dopravní obslužnost na trati proto, že objednával obslužnost všech obcí podél trati autobusy a souběh dotovaných autobusů s dotovanou tratí není přípustný. Občanům lépe vyhovovala a vyhovuje doprava autobusy, ty jim staví „u nosu“ a netřeba se dostávat na vlakové zastávky daleko za vsí či městem. Od roku 2015 pak žádný vlak po trati neprojel a trať a její příslušenství a okolí je ve stavu, v jakém je. Z tohoto stavu ji lze dostat pouze vynaložením mnoha desítek milionů korun a zde se nabízí otázka, zda je tato investice rentabilní. Odpovědět na to ale musí vlastník a investor trati – Správa železnic, případně potenciální kupující této dráhy, pokud by se našel, ale nikoliv města a obce. Obcí se kraj pouze zeptal na názor, zda v jejich rozvojových plánech shledávají trať jako důležitou, případně jak by si představovaly její budoucí využití. Zastupitelé v Děčíně odpověděli demokratickou většinou, že mají zato, že větším turistickým a rozvojovým přínosem pro město by byla cyklostezka po tělese trati. Zdůrazňuji, že jsme nehlasovali o zrušení železnice, ani o opravách trati, ani o objednávce vlaků, o ničem takovém. Nepřísluší nám to, nebudeme ani trať opravovat, ani z ní sundávat koleje, ba město ji nebude ani kupovat a ani na ní budovat cyklostezku!!! Podtrženo, sečteno. Hledáte-li viníka současného neprovozování Kozí dráhy, její devastace, extrémně vysokých nákladů na znovuobnovení trati, najděte si jej jinde, město Děčín to nebylo a není. Pokud bude trať obnovena a objeví se na ní železniční provoz, bude v Děčíně nadále jezdit vlak kolem pivovaru, pod Oldřichovem, naproti Bynovu a dále směrem na Telnici (či snad ještě dále…?). Pokud ale nebude trať opravena a provozována, budeme podporovat to, aby byly sneseny koleje a postavena cyklostezka z Děčína do Oldřichova u Duchcova (či snad ještě dále…?), protože to je aspoň využití pro lidi, na rozdíl od stavu, v němž se trať nachází už řadu let.
Rozhodl-li jste se reagovat na to, že někdo vyjádřil opačný názor od Vašeho neplacením daní a poplatků, je to Vaše volba, stanete se dlužníkem města a za následky Vašeho rozhodnutí jste odpovědný sám.
Děkuji za Váš zájem o dění ve městě a zůstávám s pozdravem
Jiří Anděl, primátor