mobilni rozhlas

Kde a s kým řešit

Magistrát města Děčín, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení sociální práce a služeb,
Na Valech 156/6, 405 38 Děčín IV (budova A3).

Poradenství poskytnou:

PracovníkFunkceKancelář
Bc. Hana Jašurková, DiS.základní poradenství a ustanovení zvláštního příjemceA3/115
telefon: 412 593 167sociální pracovnice - senioři a osoby se zdrav. postižením, soc. pohřby, ust. zvl. příjemců důchodů, socio-info
hana.jasurkova@mmdecin.cz
Šárka Kaškováporadenství, kontroly a rušení zvláštního příjemceA3/114
telefon: 412 593 253referentka společné státní správy a samosprávy - parkovací průkazy, byty zvláštního určení, kontrola zvláštního příjemce důchodu

Úřední hodiny:

pondělí, středa08:00 - 17:00 hod.
úterý, čtvrtek08:00 - 13:00 hod.

Doklady k vyřízení:

  • vyplněná „Žádost o ustanovení zvláštního příjemce“, v odůvodněných případech potvrzená praktickým lékařem
  • občanský průkaz žadatele
  • občanský průkaz oprávněného příjemce důchodové dávky (věk 15 let a výše)
  • v případě zastoupení dítěte občanský průkaz zákonného zástupce, u dětí rodný list
  • v případě svěření dítěte do výchovy pěstounovi, poručníkovi, či osobě cizí je nutné rozhodnutí soudu
  • výměr důchodu, či potvrzení o podání žádosti o starobní, invalidní, sirotčí či vdovský/vdovecký důchod
  • v odůvodněných případech může žádost podat i právnická osoba

Bližší informace

Pokud příjemce důchodu není schopen vzhledem k nepříznivému zdravotnímu stavu svůj důchod přebírat a hospodařit s ním a s ustanovením zvláštního příjemce souhlasí, Magistrát města Děčína ustanoví zvláštního příjemce důchodu.

Podmínkou podání žádosti o ustanovení zvláštního příjemce je místní příslušnost, tzn. trvalý pobyt v Děčíně alespoň jednoho účastníků řízení.

Obecní úřad ustanoví zvláštního příjemce v případě:

  1. kdyby se výplatou dávky dosavadnímu příjemci zřejmě nedosáhlo účelu, kterému má dávka sloužit (zajištění základních životních potřeb),
  2. výplatou důchodu dosavadnímu příjemci by byly poškozovány zájmy osob, které je důchodce povinen vyživovat (např. vyživování dětí),
  3. oprávněný nemůže důchodovou dávku přijímat (např. ze zdravotních důvodů, neschopnost podpisu).

Kontroly:

Obecní úřad je povinen kontrolovat, zda ustanovený zvláštní příjemce používá důchodovou dávku ve prospěch oprávněného a osob, které je povinen vyživovat. Ustanovený zvláštní příjemce je povinen plnit součinnost s obcí, dokládat hospodaření s finančním prostředky oprávněného a hlásit veškeré změny rozhodné pro tento institut.

Zrušení zvláštního příjemce:

  1. pokud odpadly důvody, pro které byl zvláštní příjemce ustanoven,
  2. zvláštní příjemce neplní povinnosti dané tímto institutem,
  3. zvláštní příjemce neplní povinnosti součinnosti s obcí při kontrolách ustanoveného zvláštního příjemce.

Základní právní předpisy:

11.06.2021 - 09:04

Sociální pohřeb

Kde a s kým řešit

Magistrát města Děčín, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení sociální práce a služeb,
Na Valech 156/6, 405 38 Děčín IV (budova A3).

Poradenství poskytne:

PracovníkFunkceKancelář
Bc. Hana Jašurková, DiS.sociální pracovnice - senioři a osoby se zdrav. postižením, soc. pohřby, ust. zvl. příjemců důchodů, socio-infoA3/115
telefon: 412 593 167

Úřední hodiny:

pondělí, středa08:00 - 17:00 hod.
úterý, čtvrtek08:00 - 13:00 hod.

Doklady k vyřízení:

Oznámení o požadavku sociálního pohřbu podávají nejčastěji zdravotnická zařízení, pohřební služby a pobytová zařízení, pouze výjimečně fyzické osoby. Pro tento účel je nutné mít s sebou:

  • občanský průkaz
  • doklady související s úmrtím osoby – List o prohlídce zemřelého

Bližší informace

Obec je povinna zajistit sociální pohřeb, nesjedná-li ve lhůtě 96 hodin od oznámení úmrtí (rodině, osobě blízké, opatrovníkovi, pobytovému zařízení atd.) žádná fyzická či právnická osoba pohřbení, nebo nebyla-li zjištěna totožnost mrtvého do 1 týdne od zjištění úmrtí. Obec zajistí pohřbení slušným způsobem dle místních zvyklostí, na jejímž území k úmrtí došlo nebo, kde byly lidské pozůstatky nalezeny, případně vyloženy z dopravního prostředku.

Snahou odboru sociálních věci a zdravotnictví je poskytnout komplexní poradenství pozůstalým spojených s úmrtím osoby blízké včetně sociálního poradenství (dávkového systému atp.). Dále jsou předány základní informace, které se týkají dědického řízení. Statutární město Děčín náklady na vypravené pohřby přihlašuje jako pohledávku do dědického řízení. Dědické řízení řeší pověření notáři dle místa trvalého pobytu zemřelého. Pokud po ukončení dědického řízení vznikne povinnost dědicům uhradit náklady za vypravený sociální pohřeb a dědici je dle příslušného rozhodnutí soudu neuhradí, statutární město Děčín tyto své pohledávky vymáhá exekučně.

Při vyřízení sociálního pohřbu je nutné osobní nebo telefonické jednání s pracovnicí odboru.

Základní právní předpisy:

Kde a s kým řešit

Magistrát města Děčín, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení sociální práce a služeb,
Na Valech 156/6, 405 38 Děčín IV (budova A3).

Poradenství poskytne:

PracovníkFunkceKancelář
Šárka Kaškováreferentka společné státní správy a samosprávy - parkovací průkazy, byty zvláštního určení, kontrola zvláštního příjemce důchoduA3/114
telefon: 412 593 253
zástup: 412 593 195 nebo 412 593 167

Úřední hodiny:

pondělí, středa08:00 - 17:00 hod.
úterý, čtvrtek08:00 - 13:00 hod.

Doklady k vyřízení:

  • občanský průkaz
  • průkaz ZTP nebo ZTP/P s (označením hluchoty)
  • rozhodnutí z Úřadu práce ČR o přiznání průkazu ZTP nebo ZTP/P
  • řidičský průkaz

Bližší informace

Označení O2 vydá úřad obce s rozšířenou působností držiteli řidičského oprávnění, který je držitelem průkazu ZTP nebo ZTP/P z důvodu postižení úplnou nebo praktickou hluchotou.

Žadatel musí být hlášen k trvalému pobytu ve správním obvodu Magistrátu města Děčín, jako úřadu obce s rozšířenou působností. Pro výměnu je nutná osobní účast držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P.

Žadatel musí být občan starší 18-li let, způsobilý k právním úkonům.

Zvláštní označení O2 smí být používáno jen na vozidle, které je řízeno osobou, jíž bylo označení vydáno. Umístění vydaného zvláštního označení musí být umístěno na viditelném místě tak, aby bylo z vnějšku vozidla zřejmé, že vozidlo je řízeno sluchově postiženou osobou (zadní okno vlevo).

Vydání označení proběhne na počkání. Pro vydání označení není potřeba vyplňovat žádné formuláře a nejsou stanoveny žádné správní poplatky.

  • budova_a6
    O2 - Označení vozidla řízeného osobou sluchově postiženou

Základní právní předpisy:

Základní údaje

  • Statutární město Děčín
    Magistrát města Děčín
    Ing. Jiří Anděl, CSc.
    primátor města
    Ing. Martin Kříž
    tajemník úřadu
    Budova A1:
    Mírové nám. 1175/5, 405 38 Děčín
    50°46'25.7"N 14°11'44.3"E
    Budova B1:
    28. října 1155/2, 405 02 Děčín I
    50°46'58.5"N 14°12'57.2"E
    IČO: 00261238; DIČ: CZ00261238
    +420 412 593 111
    Úřední hodiny magistrátu
    posta@mmdecin.cz
    Datová schránkadatová schránka
     statutárního města Děčín: x9hbpfn
    Datová schránkadatová schránka
     Magistrátu města Děčín: nj6wxpq
      

Něco málo o Děčínu

47951
obyvatel (r. 2021)
43
průměrný věk
118
rozloha (km²)
35
městských částí
448
ulic
Děčín je nejníže položené město v České republice, ležící na soutoku Labe a Ploučnice. Jeho centrum má nadmořskou výšku 135 metrů. Jedná se o významný říční přístav a důležitou dopravní křižovatku (stýká se zde pět železničních tratí, prochází jím i 1. železniční koridor a několik významných silničních tahů).

Rodáci: spoluzakladatel Sokola prof. Miroslav Tyrš, matematik Johann Radon, topmodelka Karolína Kurková, herci Jiří Bartoška a Jiří Maryško, zpěváci Sámer Issa a Sabina Křováková, sportovci Vladimír Šmicer, Tomáš Kraus a řada dalších osobností.

ISO 9001:2015

SGS Česká RepublikaStatutární město Děčín, Magistrát města Děčín je držitelem certifikátu kvality od mezinárodní firmy SGS se sídlem ve Švýcarsku.

Veřejné zakázky

Člen Platformy odpovědného veřejného zadávání

Město pro byznys

Město pro byznys

Přívětivý úřad

Přívětivý úřad 2019Přívětivý úřad 2023
2. místo
v Ústeckém kraji.
Potvrzeno
Ministerstvem vnitra
České republiky.

Back to top